Kultura na sítích


Pomalu se vracíme do normálu. U nás ve We Are Signature se už zase těšíme ze schůzek a společných školení tváří v tvář, nejen přes obrazovky počítačů. Takže i když se naše práce odehrává především v online prostředí, máme offline setkání s našimi klienty rádi.

Kdybychom se ale přeci jen ještě ohlédli na dobu karantény… Ruku na srdce, online nám všem kryl záda. Nejenom díky všem těm meetingům přes aplikace, které umožňují práci z domova, ale i zábavou.

Musíme uznat, že online a sociální sítě byly během karantény využívány novými a netradičními způsoby – třeba pro kulturu. Poprvé v životě jsem seděla na gauči v pyžamu s kyblíkem zmrzliny a koukala na divadelní představení. Kdy jindy jste mohli něco takového zažít? Připadala jsem si jako největší rebel pod sluncem. A jak to některé instituce pojaly?

Místo divadla Instagram

A že těch kulturních zážitků bylo. Začala jsem pozvolna. Každý večer jsem usedala k Instagramu a nechávala se přenášet do nejrůznějších koutů světa díky čtení Terezy Ramby z její knížky Dobrodruhům. Instagramový livestream dostal úplně nový rozměr a konečně se tahle platforma začala plošně používat.

Kdybych měla ještě zůstat u Terezy, tak spolu s Eliškou Křenkovou během několika livestreamů zahrály divadelní představení Amerikánka. Ony by tomu asi hraní neříkaly, ale to jenom proto, že jsou k sobě příliš kritické. Já se cítila, jako bych tam s nimi byla, zase zpátky na Jatkách78.

Instagram nás díky livestreamingu dokázal vtáhnout do děje, díky dvoum herečkám v jednom displeji, hrající jednu postavu. Geniální.

Hybridní model filmového festivalu

Pojďme se přesunout od divadla k filmu. Letošní 36. ročník festivalu FAMUFEST se z původně plánovaného Kina Pilotů přesunul i s pozdějším termínem do Kasárny Karlín a online prostředí.

Dát jednotlivé filmy online ke zhlédnutí vzhledem k okolnostem asi nikoho nepřekvapilo. Ale mít do online prostředí překlopený i industry program? Mohli jste si pustit diskuse a přednášky, které nebyly přenášeny živě z nějakého konferenčního sálu, ale byly předtočené z různých netradičních míst, například z vypuštěného bazénu.

wearesignature marketing online sociální sítě agentura kultura na sítích covid karanténa instagram

Industry program také nabízel řadu koncertů z nejrůznějších pražských zákoutí. Mohli jste tak sledovat koncert, který by se jisto jistě za běžných okolností na takovém místě neodehrával. Všichni návštěvníci by se na společnou lodičku plující po Vltavě prostě nevešli.

Opět využita kreativita v online prostředí. Tleskám!

#shudboujsmespolu

Dalším karanténím počinem byly online koncerty od Coca-Cola, během kterých vystoupili hudebníci jako je Ewa Farna, Mirai, Pokáč nebo Pavel Calta. Streamovány byly přes platformy sociálních sítích a fyzická nepřítomnost dalších diváků má jednu velkou, nespornou výhodu – můžete ve svém obýváku na oblíbené hitovky tancovat tak, jako když se nikdo nedívá.

Slavnostní večer z kabiny kamionu

A ještě jeden příklad uzavírající všechny předchozí. Sledovali jste letošní Ceny Anděl? Byly totiž úplně jiné, než jak je známe. Prázdný sál a moderátorka Ewa Farna provázející celým slavnostním večerem z kabiny kamionu.

wearesignature marketing online sociální sítě agentura kultura na sítích covid karanténa instagram ewa farna cocacola ceny anděl

Bavilo mě to. Bavilo mě to moc. Bylo to totiž celé pojaté nově a jinak, neokoukaně. Netradiční předávání cen a spousta koncertů z míst, které jsou jindy nacpané lidmi byly tentokrát prázdné a zaplňovala je jenom hudba – pražské letiště, O2 universum nebo fotbalový stadion. Žádné z míst ale nepřekonalo, a na tom se asi shodneme, magický kostel Nanebevzetí Panny Marie v Neratově.

Nastalá situace nás donutila přehodnotit spoustu plánů, být kreativnější a neustále nacházet nová řešení problémů a překonávání překážek.

A jste na tom byli vy, chodili jste taky za kulturou k vašim počítačům? Co vás bavilo a zaujalo? Já už si kulturu v pyžamu užila a upřímně se těším, až za ní vyrazím v šatech. Rebelií už bylo dost.

G.

Gabriela Michálková
About Gabriela Michálková

Ve We Are Signature je kreativcem a členem týmu vymýšlejícím obsah na sociální sítě, pisálkem a pravou rukou. Kromě jiného pomáhá i neziskovým organizacím.