6 tipů, jak se připravit na letošní Vánoce


Asi by bylo zbytečné psát sáhodlouhé úvahy o tom, že letošní Vánoce budou zkrátka jiné. To je bohužel fakt, se kterým musíme pracovat. Jak tedy nepodcenit přípravu na blížící se svátky z pohledu marketingu? Chování a očekávání uživatelů se vtéto době mění. 

 

Dobře zvládnutá kampaň totiž neznamená jen výměnu banneru za fotobankový obrázek se stromečkem, cukrovím, obrovskou červenou mašlí a přepsání všech běžně fungujících textů ve výkonnostních kampaní na –  Nakupte u nás dárky. Jak to tedy udělat efektivněji?

1. Stanovte si jasný cíl pro letošní kampaně 

Chcete zdvojnásobit běžný počet objednávek nebo rovnou úplně vyprodat skladové zásoby? Mějte jasně stanovený cíl (ideálně jeden), kterého chcete letos dosáhnout. Pokud už podnikáte nějaký ten pátek a měli jste i loni předvánoční kampaň, je ideální začít tím, že si zanalyzujete výsledky z minulých let. Oprašte nejlépe fungující cílové skupiny, mrkněte, která CTA výzva byla nejsilnější a co byl naopak propadák… zkrátka se ponaučte z vlastních chyb. 

Nejvyšší čas začít řešit Vánoce!
Nejvyšší čas začít řešit Vánoce!

2. Inspirujte Ježíška

Podejte lidem pomocnou ruku s výběrem ideálního dárku. Připravte dárkové sety, inspiraci podle kategorií produktů a bestsellery.  Myslete také na to, že se v tomto období malinko mění cílová skupina. Pokud jsou vaší hlavní cílovou skupinou např. ženy ve věku 25-35 let, nezapomínejte na to, že jim pravděpodobně dárek bude vybírat jejich partner. Abyste hledání partnerům ulehčili, můžete připravit speciální kategorii pro ni/pro něj a tím tak zákazníkům ulehčit nákup a zároveň podpořit vaše prodeje. Případně je motivujete k nákupu dárku pro sebe, ale pozor! Je potřeba myslet i na správně zvolená slova v textacích např.: ,,Nejlepší dárek si stejně koupíme sami…“

3. Zapojte remarketing

Rozhodně by ve vašemu oku neměly uniknout cílové skupiny uživatelů, kteří u vás v minulosti nakoupili více než jednou, byli na detailu produktů, ale nenakoupili, mají něco v košíku, ale nedokončili objednávku atd. Připravte pro ně vhodný argument, proč je nyní čas nakoupit. Kdy jindy rozdávat dárky či slevy než právě v této době?

4. Garance doručení do Vánoc

Hlavní informace, která by měla ve vánočních reklamních kampaních rozhodně být zmíněna je doba, do kdy jste schopni garantovat doručení do Vánoc. Dolaďte detaily, dostatečně se zásobte produkty a zjistěte u přepravců termín, do kdy reálně stíháte doručit dárky pod stromeček. Není nic horšího, než když začnete slibovat doručení, které se ale nekoná.

5. Dárkové vouchery a záchrana Vánoc na poslední chvíli

Nezapomínejte i na ty, kteří vše obvykle řeší na poslední chvíli. A tradičně se budou 23.12. večer poohlížet po dárcích. Nabídněte jim dárkové vouchery, které si mohou případně i vytisknout doma klidně i 24.12. dopoledne. Doporučujeme proto zapracovat na grafické úpravě voucherů. Čím nápaditější, tím lepší. Nechcete nabízet stejné designy jako konkurence. 

6. Štědrým dnem kampaně (ne)končí

Většina masivních inzerentů vypíná celý online den před Štědrým dnem. To je ale velká chyba. Nebojte se kampaň protáhnout klidně až do konce roku… Myslete na všechny, kteří pod stromečkem najdou obálku s penězi. A během pojídání cukroví u pohádek v obýváku budou zároveň prokrastinovat a hledat inspiraci, kde tyto peníze rovnou utratí. A kde jinde najít vše na jednom místě než na sociálních sítích. Po Štědrém dnu ale rozhodně nezapomeňte vyměnit textaci. Je důležité volit správná slova tak, aby i po štědrovečerní večeři nelítal v onlinu váš banner s tipy na nej dárky a garancí doručení do Vánoc… 

 

Teorii jste si sice přečetli, ale stále si nejste jisti, jak to celé správně uchopit a čas běží? Nebojte, ještě pořád to můžeme společně stihnout a vytvořit skvělou Vánoční kampaň. Stačí se nám ozvat (ať už přes kontaktní formulář nebo na mail info@wearesignature.cz)

 

 

 

Kristýna Szkanderová
About Kristýna Szkanderová

Spoluzakladatelka We Are Signature & Senior Social Media Manager. Bojovnice za kvalitní obsah a customer care, která neoblomně vysvětluje marketérům význam zákaznické péče a budování komunity na soc.sítích. Mimo jiné vášnivá sběratelka designových zápisníků, lepících papírků a jednorožců.