Ve středu 23.6. proběhla jedna z prvních offline konferencí po Covid pandemické odmlce. Jednalo se o Contagious restarter, kde výběr těch nejlepších z marketingu předával své zkušenosti a znalosti dál. Nenechali jsme si tuto příležitost ujít ani my. Naše Natálie se zúčastnila, aby nasála inspiraci.
Celý den byl rozdělený do 4 bloků a každý se věnoval určitému tématu. Tím za nás nejzajímavějším byl poslední, kreativní. Vystoupila například Pavlína Louženská nebo Milan Formánek. Pavlína se věnovala generaci Z a tomu jak celkově tato nově přicházející generace mladých ovlivňuje současný marketing. Jak se mění zajeté rituály a je třeba s touto cílovou skupinou pracovat úplně jinak. To ostatně potvrdila i první přednáška dne od Tomáše Pflanzera, kde jsme se z dat dozvěděli, že Tik Tok (nejoblíbenější platforma generace Z) je nejvíce rostoucí aplikací za poslední rok, kdy jsme byli všichni doma a u obrazovek jsme v průměru trávili o 41 minut denně více.
U obrazovek jsme za poslední rok doma trávili v průměru o 41 minut denně více.
Na závěr proběhl skvělý kreativní brainstorming s již zmíněným Milanem Formánkem, který měl pro diváky i spoustu praktických ukázek a mohli jsme si ukázat jaké to je myslet “out of the box”, jak málo vlastně stačí k tomu, aby se člověk sám nechal limitovat ve svém přemýšlení.
Můžete si to hned sami vyzkoušet. Protněte všech 9 teček na obrázku tak, abyste k tomu použili maximálně 4 čáry.
Většina z vás určitě začala zkoušek domeček, který nás učili už jako malé děti, nebo různé křížení. Kolik z vás ale zkusilo tyto způsoby?
Jednoduchá ukázka toho jak se necháváme limitovat vlastní hlavou. Podobně to funguje v naší hlavě při vymýšlení kampaní a projektů. Rada na závěr tohoto bloku tedy byla poměrně jasná. Snažit se nevytvářet v hlavě vlastní omezení a pustit uzdu kreativitě.
Nevytvářejte si v hlavě vlastní omezení, neboť jedině pak najdete ty nejlepší nápady.
Nechyběl ani blok s nejlepšími kampaněmi, které Contagious přidalo do své skupiny. Přikládám 2, které mě osobně nejvíce inspirovaly.
Salla – malé městečko ve Finsku, které velmi originálním způsobem poukázalo na blížící se klimatické změny.
Elena’s – ukázka, že i zmrzlinu jde prodat originálně.
Celá konference byla přínosná a inspirativní. Ačkoliv nás fungování online při práci nijak nelimituje, byla příjemná změna neúčastnit se nějaké akce virtuálně, ale v krásných prostorech za přítomnosti dalších účastníků. A co vy? Už jste stihli na nějakou vzdělávací akci vyrazit nebo se teprve chystáte? Dejte nám vědět, třeba na našich sociálních sítích.